Jump to content
  • Advertisement

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Independence

Swedish gamedev community

This topic is 5706 days old which is more than the 365 day threshold we allow for new replies. Please post a new topic.

If you intended to correct an error in the post then please contact us.

Recommended Posts

I''am writing this in swedish because the community is in swedish. Jag och några på c++.se på Quakenet(irc) försöker starta ett svenska gamedev community. Om du tror att fu kan skriva några guider så kan du gå till www.2k1community.tk och skicka ett meddelande till Independence eller gå till c++.se på Quaenet. Just nu behöver vi folk som kan skriva articklar och en massa medlemmar. I skrivande stund har vi ca 180 medlemmar, kom nu och var med och starta dina drömmars hemsida! www.2k1community.tk

Advertisement
Jaha... då var det missförståndet ute på nätet
Iaf.... vi har inget att göra med det som står här...
Så är det med de... // Bio @ c++.se

Ni sa att ni var interesserade först men ändrade er senare för att ni inte hade någon tid att skriva articklar (jag snackade med nån på c++.se sen).

[edited by - Independence on January 26, 2003 1:24:58 PM]

Det skulle vara väldigt trevligt med ett svenskt gamedev-community. Har haft kraftig abstinens ända sedan PlanetZeus försvann...
Keep it up!

/John

Låter nog helt bra. Jag skulle också kunna delta med nån artikel, kan va helt roligt o skriva på sitt modersmål.

/MindWipe

vi på #gamedev.se på efnet har funderat lite på nån sorts hemsida... droppa gärna in och kom med lite idéer.

Det är bara att ni sätter igång och skriver! Jag ska också skriva men det blir tufft om jag ska skriva allt själv så det skulle vara jätte bra om någon kom med en artickel så att allt kan börja, om det kommer en artickel så är jag säker på att det kommer flera!

Hej alla glada!

Skit bra ide' tycker jag. Det är alldeles för tunt med svenska sajter om spelutveckling där ute.

Jag är gärna med och hjälper till med vad jag kan. Har aldrig skrivit någon artikel förut, men jag provar gärna.
Vet dock inte hur mycket tid jag har till det just nu, men förhoppningsvis lungar det ner sig på jobbet snart

PS:
Jag håller på att utveckla ett litet 2d platforms spel, skulle var kul att ha någonstans att showcase'a det.
Jag skulle också kunna skriva lite om det när det är färdigt, postmortem och sånt( om någon är interesserad ).

Bara ett förslag.

Ha de gött sålänge!

[edited by - JackRabbit on January 26, 2003 2:55:00 PM]

• Advertisement

Important Information

By using GameDev.net, you agree to our community Guidelines, Terms of Use, and Privacy Policy.

We are the game development community.

Whether you are an indie, hobbyist, AAA developer, or just trying to learn, GameDev.net is the place for you to learn, share, and connect with the games industry. Learn more About Us or sign up!

Sign me up!