New swedish programming site (Swedish)

Started by
6 comments, last by v71 19 years, 10 months ago
Jag har snickrat på en programmeringssite ett tag nu och den börjar bli klar. Jag skulle uppskatta om ni kunde ge lite konstruktiv kritik så jag kan göra den ännu bättre innan version 1.0. Adressen till siten är http://www.blinkenlights.se Vad tycker ni om design, funktionalitet, innehåll osv? Har ni några guider eller artiklar på svenska får ni gärna bidra med dem, det finns även en wiki, forum, filarkiv mm.
// Independence
Advertisement
www.gamedev.se <- Svensk gamedev sida som jag föredrar...

// Jonas Ericsson
// Jonas Ericsson
På vilket sätt var det där konstruktiv kritik? Inte ens i närheten enligt mig.
Och om du ska säga sådär kan du väl iaf säga varför du föredrar den andra sidan? Den där posten känndes otroligt meningslös.
// Independence
Jodå, den såg ganska bra ut den sidan.

Dock har även jag hängt ett tag på gamedev.se-sidan så att säga och jag känner mig mer hemma där . Det var ju lite synd att engagerade folk råkade bli splittrade sådär, men huvudsaken är väl att vi finns .

Lite kritik då: Jag tror inte att det ger så mycket att ha egenproducerade dll''er och libbar osv (som det iaf verkar vara tänkt?) i filarkivet. På den fronten är det nog bättre med länkar till bra "officiella" dll''er/libbar.

Det gäller lite att begränsa vad man ska ge ut på svenska, så att man får det bästa av allt. Det viktigaste är väl ändå att ge hjälp till svenska utveklare, men det innebär inte att allt måste vara helsvenskt, det räcker med att hjälpen är svensk.

T ex kanske det vore en idé att skriva om just bra hjälpmedel (libbar osv) och hur man använder dem. Detta ger nog mer än att göra eget lib och ladda upp.

Men det är kul att se fler initiativtagare.
Ok, där har vi något lite mer tankevärt

Jag har lyckats missa den där gamedev.se siten, såg den först igår när jonassen postade adressen, tyvärr Men mycket resurser är alldrig fel

Jag har sett att många brukar ha en kategori för motorer och liknande så jag tänkte att det kanske kunde vara bra, men om det är onödigt så kan jag självklart ta bort den. Ska fråga vad andra tycker om den kategorin så får vi se sedan.

"Det gäller lite att begränsa vad man ska ge ut på svenska, så att man får det bästa av allt. Det viktigaste är väl ändå att ge hjälp till svenska utveklare, men det innebär inte att allt måste vara helsvenskt, det räcker med att hjälpen är svensk."

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, vad har vi som inte är hjälp och som inte ska vara på svenska menar du? Ska artiklar vara på svenska men inte något annat?

Jag har skrivit en nybörjarguide om SDL, bara hur man kommer igång med biblioteket och sedan har jag refererat till en annan guide på engelska tror jag. Är det så du menar?
// Independence
Jag menar att istället för att göra ett nytt grafikbibliotek av en svensk så är det bättre att skriva guider om hur man bäst använder redan färdiga bibliotek, som sdl. Själva textdokumenten är ju positivt när det är på svenska.

Det var det jag menade med att det förmodligen är onödigt med en kategori "bibliotek" då det säkert redan finns färdiga bra bibliotek. Men det är klart, om det nu råkar vara ett bra lib en svensk gjort så är det ju inget fel i det

Det här gäller främst bibliotek och andra hjälpfiler. Guider på svenska hur man använder dem är ju perfekt.
Okok, någon som tänkte vara med i tävlingen då?
// Independence
CessCleopadre e' un DIo??? certo chesi io sono il migliore di tutti e voi non siete un cazzo!

This topic is closed to new replies.

Advertisement