SWEDISH programmers!!!!!

Started by
4 comments, last by the.syndicate 24 years, 5 months ago
(Sorry all you that don't know english )

Jag är 16, går andra året på Mediagymnasiet i Nacka, Sthlm och jag programmerar DirectX på fritiden (med Visual Basic). Vi har blivit lovade en C/C++ kurs i trean men folk säger att den är ganska dålig, men annars är det väl det närmsta du kan komma ett spelindustri-inriktat gymnasium.
Dessutom är det lätt att hitta bra grafiker där eftersom det är en stor del av media.

Några tutorials på svenska vet jag inte om, jag skriver själv för en hemsida, men de är på engelska och för VB då, och det är ett ganska stort problem ibland. Man måste ofta gå och slå upp ord i ordlistan eller fråga nån som kan förklara.
(Jag förstår inte varför svenska blev universiellt språk istället för engelskan )

============================Daniel Netz, Sentinel Design"I'm not stupid, I'm from Sweden" - Unknown
Advertisement
Hej

Jag älskar dig så mycket, mer än någonting annat, och det vet du

om nån sa det till mig skulle jag börja gråta..

Runka!!!!!!!!!

Hej då

Now, if someone please could tell me what I wrote down, because I have no idea........no, I'm not swedish nor danish, but dutch. I hope it is not offending......I got this text from ICQ.

------------------
Dance with me......

LOL!
Translation:
Hello!

I love you so much, more than anything else and you know it.

if anyone said that to me i would start to cry..

Masturbate

Good bye

------------------
Groggy
Gazar Soft
http://gazarsoft.virtualave.net

Groggy
Paradox Online
www.paradoxonline.net
Hehe! If someone tells you to say something in a language you don't understand, rest assured they're pulling your chang..eh.. chain..teeth, no that's.. eh... Ja, altså for faen' man kan jo ik' være lige heldig hver gang !!

/Niels

<b>/NJ</b>
are there any swedish programmers here,,
take this in swedish..
jag är 15, går i 9'an och ska snart välja gymnasie linje.. undara om det finns nån som vet en bra skola här i sverige eller är det bara fritiden som gäller om man ska börja progga spel som ett yrke,, jag proggar annars c++ directx, och skulle uppskatta svenska tutorials osv.. ha'de..!!

------------------
the.syndicate 0f XtC

the.syndicate 0f XtC

Innan fanns det en spelprogrammerings-linje på HackerAkademin i Malmö,
men jag vet inte om dom har kvar den. Fråga mig inte om deras url, den är omöjliga att hitta.

Det bästa är nog att läsa typ natur-teknik,
sen programvaruteknik eller nått sånt skojigt.
Vi fick läsa en C/C++ kurs i 2:an och den sög ganska bra. Vi fick lära oss Borland C++ 4.0 och det mest avancerade var väl hur man gjorde en StretchBlt.

This topic is closed to new replies.

Advertisement